Take a chillpill ^-^

Det är vad jag har gjort idag iaf :) Är ledig idag och mannen och barnen är borta den här veckan till söndag så jag är ensam här hemma med hundarna *saknar*...
Den här veckan åker jag på tre resor med jobbet och det blir jobb från morgon till sen kväll, i tisdags slutade jag 24.00, igår 19.45, lör 20.30 och sön 21.15..

Därför blev det en riktigt chilldag idag :) Var ut med hundarna sent igår, typ halv 1 så jag skulle kunna sova idag. Sov till typ 11, gick ut en sväng med voffas, åt frukost framför tv:n, sen dess har jag hängt i soffan framför tv:n och datorn med avbrott för hundprommis. Åt nyss lunch/middag och funderar på om jag ska ta ett bad ikväll :) Så jäkla skönt!

Dom tog nybilen när dom for så jag kör gammforden, funkar väl men jag längtar tills det är min tur att få köra den norrut till veckan :) Vet att han tar väl hand om den, haha, den har fått oljebyte, nya bromsar och hundarna har fått en hundbur!

Hembyggd och justerbar i storleken. Den bara har bara två väggar så vi får lägga in nåt underlägg så bilens inredning skyddas. Har bara lastgaller och grindar i forden och det är ett helvete att städa och få bort alla hundhår plus att inredningen blir sliten.

Nä, undra om man ska äta lite glass? ;)

Kramar från mig och bottisarna!

Barnvakt åt världens bästa Edwin :)

Erica hade fått sova dåligt i onsdags så jag passade Edwin ett tag så hon fick vila. Han kan numera transportera sig och fort går det, haha. Men han är en jättego bebis, snäll och gullig :) Han har fått typ sex tänder samtidigt så man kan ju förstå om han är lite gnällig emellanåt... Måste tokklia/göra tokont i munnen på han!

Dessutom pratar han, på sitt eget språk förstås och det är så himla gulligt <3

Söt.se ^^

Tia tyckte nog han var lite tokig ^^

Han lekte lite, sov lite, hoppgungade lite samtidigt som han snackade och lät ganska oavbrutet, förutom när han sov då :) Favorit grejerna verkar vara tekniska prylar typ mobiler och datorer, det har hängt med ända sedan han började försöka greppa saker. Blir nog en teknisk kille ^^

På eftermiddagen fick han bada, i diskhon för första gången på Slagsta resident :) Absolut värt att dokumentera ^^

och såklart en film ^^

Semester del 1: Frihet i en bil :)

Den 5 juli gick jag på semester! Vi spenderade kvällen hos Erica som fyllde år och fick supergod paj! Hon kan baka hon :)

Dagen efter flög vi till Malmö eftersom vi hittat några väldigt intresanta Jeepar där nere. Vår plan var att kolla bilar, genomföra eventuellt köp och sen se om det fanns några sista minuten resor från Malmö :) Cypern, Turkiet, Spanien, Kroatien, ja vart som helst bara det är varmt typ var vårt krav :)

Väl i Malmö drog vi in till stan och kollade runt i resebutikerna i centrum. Det visade sig rätt fort att det inte fanns några billiga resor så vi bestämde oss rätt och slätt att skita i utlandet :) Det beslutet firade vi med Max, haha, min favorit ^^ Sen blev vi kvar i Malmö några dagar, hittade en jättestor och fin strand och en
Shock butik(!), cyklade båt och festade galet på kvällen, haha, sen på fredan blev det bilköp! Så jäkla skönt och så jäkla nöjda var vi :)

Cykelbåt, väska från Shock, förfest på hotellet och bilen!

På fredan skulle det bli sämre väder runt Malmö så vi bestämde oss för att dra till östkusten istället eftersom väderkartan visade sol där :) siktade in oss på Öland. När eller hur det gick till att vi stannade till i Kalmar vet jag inte riktigt, men det kan jag säga var en höjdare! Vilken stad! Inte så stor, men störtskön dialekt, jättefin stad med massa gamla byggnader och festen på kvällen var g r y m ! ! :) Länge sen jag hade en sån galen natt, haha, och dialekten var verkligen pricken över i:t ^^ Vi var i Kalmar två dagar, sov gjorde vi i bilen, haha, asmysigt! Fällde baksätet och bäddade med sovsäckarna och efter Kalmar köpte vi en bäddmadrass, det var lite hårt innan :)

Husbilen med lyxbädden ^^

På söndag drog vi till vårt mål på Öland, ett vandrarhem som vi hittat på Internet med både pool och bastu! Det var stekande sol på söndag och eftersom det inte var så långt att åka plus att vi kom iväg en bra tid fick vi en heldag vid poolen och vi drog även en bastu som avslutning på kvällen, riktigt skönt att få bli riktigt ren :)

Ölandsbron

Nästa dag på Öland drog vi till Böda :) Den omtalade långa stranden lockade en hel del och den var faktikst helt jäkla fantastisk! Vit finkornig sand och flera kilometer lång strand, långgrunt och jättefin botten (till och med jag badade!) Stranden var inte lika fin hela vägen, lite stenig längst bort, men man behövde inte komma så långt bort från Böda för att vara nästan helt själv. Vi orkade nämligen inte trängas med campingfolket, norrlänningar som vi är ;P

Varför ens åka utomlands liksom?

Jäkla engångsgrillar att funka dåligt, problemlösning ftw! ^^

Sista kvällen på Öland åkte vi och tittade på Långe Erik, en stor fyr längst upp i norr. Där vann jag tävling i att stapla stenar, haha, och på vägen tillbaka stannade vi vid en hamn och tittade på solnedgången <3

Som avslutning på vägen hem hade vi planer på segling två sista nätterna, och för att dela upp resan dit bestämde vi oss för att sova i Norrköping och checka utelivet :) På onsdag drog vi dit och fick tillslut tag på asgott kinakäk som vi åt i våran fina stora bil ^^ Senare hamnade vi på kareoke krog, haha ^^

Sen blev det segling i två dagar :) Båtlivet är härligt..... i korta perioder ^^ Det bästa är skönheten i naturen och det värsta är nog mygg, spindlar och myror :) Det var iaf en bra avslutning på vår semestertrip och vi var riktigt nöjda över att få komma hem till en riktig säng ^^

En helt jäkla underbar semester har jag haft, oplanerat, spontant och total frihet :)

Dags att blogga!

Nu är det för länge sen jag bloggade igen, typ 2 månader har gått sen sist!

Tiden bara flyger iväg, kanske för att allt är så jäkla bra :) Jag älskar att leva för det mesta, är en positiv människa och är nog rätt stark i mig själv och sådär, men nu är även min omgivning helt i ordning!

Jag har träffat en underbar person som allt bara fungerar med, på ett riktigt bra sätt :) Tror faktiskt helt ärligt att det blir han och jag until the end och ska jag ha barn med någon så ska det vara med honom <3 Han matchar allt jag nånsin önskat mig i en partner, och tillför sånt jag inte ens visste att jag ville ha :) Han har två barn sedan tidigare vilket känns lite scary, men det har gått jättebra hittills :) Väljer absolut att se dom som bonus för det är två jättefina kids <3

Vi har nyss köpt en bil, en riktigt cool bil, precis en sån som vi båda ville ha. Märket var hans idé från början, jag var helt inne på Audi :) Jag drömde om en Q7 men visste ju att prislappen var alldeles för hög.. När han visade mig en Jeep Cherokee första gången gillade jag den, efter att ha kollat runt på olika suvar och jämfört ÄLSKADE jag den :) Fyrhjulsdrift, automat, stort bagage (vilket faktiskt inte alla suvar har), snygg som fan och bäst av allt, ett riktigt bra pris och andrahandsvärde. Vi kollade runt ett bra tag innan vi bestämde oss, provkörde massor; KIA, Chevrolet, Hondai, Suzuki osv osv, men inget slog Jeepen :)

Här är underverket, jag verkligen ÄLSKAR den här bilen!
Jeep Grand Cherokee Overland, 4,7l, V8 och 258hk, hell yeah!

Nästa stora grej blir den 1 september, då ska vi flytta ihop! Vi har hittat en underbar 4:a i centrum, vit och ljus, stor balkong med solen hela dagen, två toaletter och dessutom är det nybyggt! Men det bästa av allt är att jag ska få bo med den mest underbara personen i hela världen <3

Första delen av semestern har passerat, nu ska jag jobba den här veckan och sen har jag två veckor till :) Då blir det Norrland, fylla år och E-tuna chill :)