Rakt i huvet :)

Konstigt hur saker och ting utvecklar sig ibland :)

Puss på er!


Har ju jobbat i en övertalighets pool nu medan dom letar nytt jobb till mig och det har väl känts sådär... Inte höra hemma nånstans, obestämda tider, man vet inte vart man ska osv. Jag har känt mig väldigt kluven och besvärad av att jag egentligen inte vet vad jag vill jobba med nu, äldreomsorg, hemvård, personlig assistans, gruppboende, det finns ju en del inom vuxenförvaltningen.

Så plötsligt händer det... ska på min andra intro och jag är riktigt nervös eftersom jag inte har någon erfarenhet av det handikapp denna brukare har; autism. Kommer dit, får se dagens schema och det är fullpackat med aktiviteter! Brukaren är pigg, alert, en störtskön lirare, på sitt alldeles egna tillslutna sätt. En av de första saker som händer är att hon jag går intro med frågar om jag hört nåt om stället innan, jag svarar nej och hon säger bra... redan där blir jag intresserad :) Mmm, jag är nog lite konstig :)

Mitt förra jobb var väl kanske också ett sånt ställe, dit vikarier inte ville och bara några få poolare var inskolade. Krävande? ja, svårt? jo, lärorikt? japp, givande? enormt!

Mitt förra jobb och den här arbetsplatsen är helt olika, men båda kräver/de mycket och sånna ställen får nog lätt dåligt rykte, men är man intresserad och lär sig klara av det kan det bli enormt roligt och givande.

Efter halva dagen fick jag veta att det fanns ett vikariat på stället om jag var intresserad.... :) Jag har ju hittills varit helt och hållet ute efter en ny nattjänst, men faktiskt, jag kände att detta lockar mig enormt och jag lovade att fundera.

Autism fascinerar mig och arbetssättet runt brukaren, fyrkantigt, strukturerat, mot ett större mål, det är absolut nåt jag vill lära mig mer om.

Några dagar senare ringde jag till en av de som ska hitta jobb till mig och berättade hur jag kände, jag är jätteintresserad men vill gärna ha mer intro innan jag bestämmer mig. Hon blev först förvånad över att jag hamnat i jobb där, sen blev hon ännu mer förvånad över att jag var intresserad av fortsatt arbete där :) Jag har nu gått tre introdagar där och hinner göra tre till innan jag har möte med chefen. Tar jag det blir det nog långvarigt, tjejen jag ska vikariera för har börjat jobba fackligt och kanske inte kommer tillbaka alls.

Om nån hade sagt för en månad sen att jag skulle välja 97% dag/kväll före 80% natt hade jag skrattat högt! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0