Make some noise!

Den 4 mars var ju då Erica och jag iväg till Globen och såg Tokio Hotel live. Erica är/var inget större fan av dem, hon har inte lyssnat på dom speciellt mycket utan följde med mest som sällskap till mig. Som det lät efteråt gillade hon i alla fall det hon såg och hörde :)

Själv upptäckte jag TH 2008 när juryn i Idol jämförde Johan Palm med Tokio Hotels sångare Bill. Jag googlade och hittade låten "Rette Mich" och den satt sig som ett smäck. Sedan dess har jag varit fast, jag älskar budskapet (som jag tolkar det) i deras musik och jag kan relatera till det. Jag blir glad när jag lyssnar på dom och Bill har världens skönaste röst. Tonårsband eller inte, i dont care, jag tycker dom har otroligt mycket att ge för att vara så unga och jag hoppas dom kommer skriva och skapa musik i många år framåt.

I oktober i år släppte som en ny skiva, Humanoid, och det var självklart det temat turnén hade; Welcome to Humanoid City... Showen började med en enorm metallboll som det sken massa ljus ur, sakta men säkert öppnades den och när den hade öppnats helt kom Bill fram och började sjunga. Jag kan säga att ljudnivån på publiken var ordentligt hög... men det förstärkte hela känslan och upplevelsen! Helt overkligt var det att dom stod där framme på scenen, jag erkänner att jag blev lite skakig men några tonårs skrik blev det inte :)

Bill sjöng jättebra, stadig klar röst med inlevelse och mjukhet som bara han kan och tonsäker vad han också! Jag var lite nervös att jag inte skulle tycka om dom live, en del artister är inte bra live utan bäst i studion... men dom var helt jävla underbara där framme på scenen! Vilken musikupplevelse! Jag hade rysningar från tårna ända ut i dreadstopparna, haha.

Kläderna var väl kanske det enda jag inte gillade. Svart läder har jag inget emot men Bill hade typ tre olika lustiga jackor med stora grejer på axlarna. För mig hade han inte behövt allt det, jag ville se och höra honom! Näst sista outfiten var läderbyxor och en jeans väst och den gillade jag bäst.

Tom, Bill och George under en lugnare låt

Bill med sin julgransbelysning, haha ;)

Bill och Tom, underbart, underbart, underbart!

Coooolt

Dom inledde konserten med en låt som heter Noise, refrängen går "make some noise", haha, ja nog lät det i Globen alltid. Det var inte ens fullsatt men det lät som det och mer därtill. Minsta lilla som rörde sig på scenen innan det hade börjat framkallade enorma jubel, killen som kollade ljudet t.ex. lär ha känt sig rätt uppskattad ;)

Så coolt att ha hört och sett dom live och jag är så himla glad att jag inte blev besviken. Humanoid albumet kommer gå hett i lurarna lång tid framöver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0