Sen sist...

... har det blivit sommar på riktigt! Vi har haft mellan 25 - 30 grader nu i flera dagar och det är... härligt! Jag vägrar klaga, så det så.

Vi hade en liten inflyttningsfest, kanske mest för våran egen skull för att hålla den här lägenheten positiv :) Vi spelade bl.a. Alias och Erica och Eleonore vann stort... det ska dock tilläggas att Erica var nykter av uppenbara orsaker :)



Hade kvällen till ära köpt Norrlands Guld, helt och hållet pga av den blå älgen, och det fungerade, älgen blev blå, haha. Det var en trevlig kväll, trots att vi inte gick ut på krogen faktiskt, och när sista gästen for hem hade jag svårt att se mer än ca 5 cm framför mig... Dagen efter var tung, men det var det värt :)

Vi har väl mer eller mindre kommit till ro här i Nyfors. Det ÄR litet och vi har mycket prylar som inte riktigt får plats, men allt det kan man leva med. 
Idag upptäckte jag dock ett minus som jag inte vet om jag hanterar... vi har fler husdjur än vi önskar... silverfiskar i köket... och jag HATAR insekter. Måste diska allt innan jag använder det för att det känns som att dom är överallt... Till mitt försvar så var det inte bara en, utan tre till i bestickslådan och idag har jag toksanerat köket efter att ha läst tips från anticimex. Avslutade med att hälla kokande vatten och salt ner i avloppet (kur mot bananflugor) same shit different name liksom :P Jag lär inte ge mig utan fight, men är det nåt som kan få mig att flytta så är det nåt sånt här...

I värmen har vi passat på att grilla med vår gasolgrill på balkongen, den stör ju inga grannar med röklukt eller annat så det funkar. Upp med parasollet bara och igång med grillen, klart på några få minuter.



Hundarna har haft lite långa tungor i värmen... tack och lov för Vilsta badets hundsida säger jag bara. Så himla bra att kunna slappna av och veta att det är tillåtet för hundar. Det är lite svårt att veta annars. Vi har hittat ett ställe med jättestora fotbollsplaner och ett litet skogsparti i mitten där folk brukar vara med sina hundar, men man vet ju inte riktigt om det är tillåtet...

Ena änden av området


En av dagarna det var som varmast hjälpte vi Erica och J-O att flytta. Eftersom dom ska ha en liten så behöver dom ju en större lägenhet än Ericas etta på 27 kvm, hehe. Dom hittade en jättefin trea i Slagsta och dit bar det av med all flyttpackning.

Flemming tyckte kaffekoppen var varm ^^ 


Erica och J-O hade planerat dagen bra och vi var klara vid 12-tiden typ. Precis när det började bli sådär riktigt varmt. Då drog vi en Slagsta glass och slappnade av efter allt arbete :) 

Erica har ju för övrigt gått och blivit 30 åring. Bra jobbat gumman, jag är snart ikapp dig, då är det race till 40 ;) Natten till den 5:e ninjade jag och Flemming till Slagsta och busade lite :) 



Hon upptäckte det faktiskt samma natt, men tydligen så hade vi hunnit därifrån då :) Jag har aldrig papprat något förut, haha, det var asroligt kan jag berätta!

Det blir en speciell känsla i saker man tillverkar själv och ju längre tid och ju mer jobb man lägger ner desto mer speciellt blir det. Jag gjorde en scrapbook som present och det kändes faktiskt som att riktiga känslor fastnade i boken medan jag höll på med den. Jätteroligt var det att göra den! Fast jag tror jag är klar med att scrapbooka för en tid framåt... :)

The making of...


Ja, det är väl det som har hänt på slutet. Jo! Jag har köpt nya glasögon! Dom förra gick knappt att se ut ur pga nån ytbehandling som släppt.

Här är ett par, köpte två för samma pris. (Andra paret ser ni på balkong-bilden längre upp)


Glad sommar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0