Farmville & Co

Ja, tänkte jag skulle förtydliga det hela, spelnörd i hjärtat som man är :)

På Facebook finns det massor av små mini spel, det kan vara allt från att sköta akvarium med växter, dekorationer, bakgrunder och massa fiskar till att vara maffia och göra jobb åt "chefen". Jag har varit och tittat på de flesta små spel, och man fastnar mer eller mindre i dom allihopa, men eftersom man inte kan sitta med 20 minispel som alla tar 30min så får man gallra ut de man tycker är roligast.

Jag har valt ut 5 spel som jag tycker är roligast och en del av dem för att de går ganska fort att sköta.

Farmville

Man får en liten landplätt där man kan plöja och så växtligheter som man sedan skördar för att få pengar. Om man inte skördar i tid vissnar skörden. Man har också massa djur; kor, hästar, grisar, höns, pingviner, elefanter, ja allt möjligt. Man kan utvidga sin jordplätt när man har tillräckligt med pengar och grannar. Grannar är vänner du har på Facebook som också spelar Farmville och man kan gå in på varandras "gårdar" och göra lite sysslor, förutbestämda grejer som ger lite extra exp. Ja, det är typ det :) Man spelar i princip för att få häftigare och häftigare prylar och ju högre lvl desto fler häftiga grejer kan man köpa :)


Sen har vi Happy Aquarium

Det går ut på att föda upp fiskyngel till vuxen ålder, mata dom innan dom dör, rengöra akvariet och pynta det med fina dekorationer och växter. Ju högre lvl desto fler akvarium kan man köpa och ha olika utsmyckningar i dom.


Café World

Där får man dekorera ett café, efterhand köper man fler spisar och kan laga fler maträtter som man sen serverar och säljer till kunderna.


Happy Pets
(För tillfället är det maintainence, så bild kommer senare)
Jag tänkte lägga ner det här för det laggar så jag blir galen, men dom är så söta dom små kissarna och vovvarna :) Man får inreda ett rum med olika möbler, sen får man köpa kattungar, hundvalpar och hamstrar. Ju högre lvl desto fler rum och coolare grejer :)


Femte spelet är Country Life

Det är också en bondgård, men väldigt annorulna från Farmville. Här har alla grejer en funktion och man producerar en grej för att göra en annan grej för att kunna göra en tredje grej osv. Tex, jag planterar klöver så mina bin kan göra honung, sen matar jag korna med klövern och dom gör mjölk och av mjölken gör jag ost. Honungen säljer jag än, men den kan man säkert göra nåt med senare i spelet.

Ett kanske helt onödigt inlägg, men det fick iaf min natt att gå fortare :)

Kommentarer
Postat av: Erica

Vilket har du skortat till fördel för Wizardry? Puss

2010-02-02 @ 20:34:52
URL: http://svenssonhippi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0