Kolmården 30 juli 2010

Fyllde 30 år igår och spenderade dagen på Kolmården. Vi gjorde typ allt man kan göra där, och det vi inte gjorde nu ska vi åka tillbaka och göra till hösten, nämligen gå in till vargarna! Fick en sån där upplevelse-gåva av Erica och den kunde man använda till vargarna på Kolmården! Ska bli skitkul!

Vi började med att gå runt och titta på alla (ja, nästan alla) djuren i djurparken. Coolast var nog noshörningarna tror jag, mycket större än vad jag väntat mig :) Tigrarna var ju också häftiga, och björnarna och vargarna :)

Fick chans att inviga min nya kamera, 30 års present även det :) Tack, tack, tack!!!


Vargarna var ute och smög


Vargarna var det första vi såg och här började min mobil att ringa... nån babblar nåt om en Opel på blocket och en "Catta" i Eskilstuna med det här numret.....? Eeeeh, jag har ingen Opel och jag har inte lagt ut nån annons... jaså 4000kr besiktad och skattad... "ring för mer info", jaså det säger du?  Men du, jag fyller 30 år idag, så det är faktiskt inte helt omöjligt att nån busar med mig.... 

"Nä, såhär är det förstår du....." ;)


Där nånstans börjar jag söka Erica med blicken och ser henne stirra ner i marken med ett väldigt dåligt pokerface, haha! Busted! Men buset var ju inte över bara för att jag visste vem det var, min mobil fortsatte ringa, och ringa, och ringa, och ringa.... :) Efter typ 10 samtal på 5 min ändrade jag mitt mobilsvar och lade till "ni som ringer om blocket annonsen kan jag bara medela att det INTE finns någon bil, jag fyller 30 år idag och det är någon som har busat med mig". Sen satte jag mobilen på tyst och kunde gå vidare utan större störning :)

Många av djuren hade ungar, jättegulliga!


Kungen över berget!


Paraplyet förblev oanvänt och Erica hittade ett sjungande troll!


Gissa vem svansen tillhör...


En snöleopard!




Myshög :)


Sen åkte vi linbanan och det var..... högt och gungigt, haha. Vi tänkte åka den först av allt, men vi (jag) bangade. Efter djurparken och lite peppning kom vi oss iväg :) Eftersom Erica verkade så lugn trodde jag att jag skulle vara den rädda, men vi satt där i vagnen som två livrädda barnungar båda två, Erica med ett krampaktigt tag i vagnen och jag maniskt läsande i en broschyr för att inte titta ner :) Tur vi hade en lugn Flemming med oss!

Nog för att det var högt, men när vinden tog tag i vagnen och det började gunga var det riktigt läskigt.

Hoppas på att Erica var för rädd för att ta kort på mig i vagnen ;)


Med livet i behåll och på fast mark igen, gick vi till nästa skräck-prövning; Tropicarium med sina hajar! 

Ja, det var ju inte bara hajar där inne :)


Men sånna här har jag inga problem med :)


Söta små sköldpaddor...


...och massor av fina fiskar i alla möjliga färger!


Sen kom vi till das MONSTRUM HEMSKUS, massa vassa tänder och iskalla ögon!


Alltför stora och alltför många tänder!!! Åsså vet man att det finns större där ute!


Väl ute igen och fortfarande i livet(!!) drog vi oss mot safarin, där man får köra med bil runt vilda djur! Mamma och pappa hade redan kört in när vi började åka och dom hade en giraff precis intill bilen :)

Kollade min mobil i bilen.... 44 missade samtal, hahaha, bra jobbat gumman!



Skandinaviska skogen var välfylld och Flemming fick se sin första älg!


Savannen och Höglandet
t;thumbnail" src="http://mattecattis.blogg.se/images/2010/img_5751_100473730_thumb.jpg" alt="" />

Björnens och vargens skog och sist Lejonens dal


Det var kul att fota med ny-kameran, fast jag måste ju erkänna att efter att ha lånat Annicas stora objektiv i Myckelgensjö var det som att något fattades. Kommer nog köpa ett objektiv när jag får råd, behöver ju inte vara ett svindyrt.

Lite svårt att ta bilder genom rutan var det förstås, men det var jättekul att se djuren på så nära håll! Lejonen låg alldeles vid vägkanten, och en halvvuxen unge såg ut som om den skulle hoppa på Erica :) Den stod liksom på en höjd, i lagom höjd med bilrutan, lite scary :)

Annars kan jag väl tillägga att världen ser precis likadan ut idag som igår, att fylla 30 var ganska skönt, nu är man liksom vuxen i siffrorna iallafall. (Tror inte jag nånsin kommer växa upp)

Kommentarer
Postat av: Erica

Hahaha!! I am so Good! G-O-O-D!!

2010-08-03 @ 14:33:11
URL: http://svenssonhippi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0