Filmning!

Var ute och spårade idag och fick med mig Flemming :) Drillade honom i hur han skulle lägga spåret till Imba; ca 120 steg med uppehåll av godis 5-10 steg emellanåt och boll i slutet. Sen stegade jag iväg ett åt Tia, ett lite längre än Imbas med nästan normala steg och bara 2-5 steg godis emellanåt. Flemming stod på stigen och lotsade mig runt så jag skulle komma tillbaka innan en stig som gick ganska nära, har lite svårt för att hålla rätt riktning :) Så var det bara att vänta... 

Imba var ut först och eftersom Flemming hade med sig sin Ipod så filmade han spåret! :) Hon spårade jättefint, även i uppehållen, jag var jättenöjd, sen helt plötsligt tar hon av till höger om spåret och kräks, haha, snacka om timing :) Kanske hon ätit för många myror? vad vet jag... Hon fortsatte iallafall att spåra efteråt som om inget hade hänt :)

Imba spårar


Sen var det Tias tur, ivrig som bara den att få komma ut ur bilen :) Selad och klar kastar hon sig ut i spåret och snurrar till det lite i början men sen kommer hon igång och spårar faktiskt fint hela vägen. Det blev nåt till snurr när vi kom nära stigen på slutet, men det löste sig och hon hittade bollen ändå :)

Tia spårar


Efter spåren blev det lydnad, men då fick jag åka själv för Flemming skulle på gymnastikträning. Lydnaden gick jättebra, det är så himla kul när man ser resultat :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0