Hälsovecka - push ups och sit ups!

Tyckte att det var dags för en ny hälsovecka, det var ju länge sen jag gjorde nåt nu.

Den här hälsoveckan kommer dock inte bara bli en vecka, utan inte mindre än SEX veckor!
Har hittat en sida på nätet som heter one hundred push ups och det går ut på att följa ett sex veckors program som till slut ska resultera i att man klara hundra armhävningar. Den här sidan har en "syster" sida som heter two hundred sit-ups med precis samma idé fast med målet två hundra sit-ups :)



Det finns tre olika start nivåer och för att veta vad som passar en själv ska man göra så många push-ups och sit-ups som man bara kan, hehe. Jag kan säga såhär, jag klara inte en enda push-up så jag gjorde mina på knäna! Härregud liksom!

Max push-ups: 10st
Max sit-ups: 20st (20 var gränsen mellan medium och hard och jag ville inte ha den svårare, så det blev 20st)

Vecka 1:
Dag 1: Torsdag 24/9
Push-ups: 6 - 6 - 4 - 4 - max(minst 5)
Sit-ups: 9 - 9 - 6 - 6 - max(minst 8)

Dag 2: Lördag 26/9
Push-ups: 6 - 8 - 6 - 6 - max(minst 7)
Sit-ups: 9 - 12 - 9 - 9 - max(minst 10)

Dag 3: Måndag 28/9
Push-ups: 8 - 10 - 7 - 7 - max(minst 10)
Sit-ups: 12 - 15 - 11 - 11 - max(minst 15)

Japp, då vet ni vad jag roar mig med kommande veckor ^^ Träningsvärken och jag lär bli bästa polare, haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0