Dygnet från helvetet

08:00 23/9 - 08:00 24/9:
Planeringsmöte: 08:00 - 13:00
Möte med nya chefen: 16:00 - 17:00
Jobba extra: 20:00 - 08:00

23 sept....

Vaknade av att klockan ringde kl 7, hade då sovit i typ 5 timmar eftersom jag inte direkt är van att sova på kvällarna innan 02-03. Blir lätt så när man jobbar natt och det måste nog bli så om det ska fungera.

Ni vet ju sen tidigare inlägg hur jag ser ut på morgonen när jag kliver upp, hehe


Klev iallafall upp trött som fan och fick skjuts till planeringsmötet som inleddes med ett APT.
Kl 11 hade jag rökt tre cigg, hehe, vi har tunga möten som tar rätt mycket på en... resten av tiden hade vi planeringsmöte då vi hjälptes åt att upprätta en arbetsplan med allt vad det innebär. Kl 13 gav vi upp för att fortsätta nästa dag, även då 08-13.

Jag gick hem och åt några mackor, fixade håret, packade in hundarna i bilen och åkte iväg för att ha första enskilda mötet med min nya chef. Hon hade lite frågor, en del klurigare än andra, men jag svarade så ärligt och öppet jag kunde, förstår att hon har mycket att sätta sig in i som ny chef åt oss... Mötet gick bra, det var inte så avancerat, ändå känns det jobbigt att måsta "börja om". Förra chefen hade precis lärt känna oss och det kändes som att hon visste vad jag gick för. Nu måste man börja om med att "bevisa sig" svårt att förklara, men på nåt sätt vill man att chefen vet att man är bra :) Fick mycket uppskattnig och bekräftelse av den förra chefen och det var jätteskönt!

En stund före mötet fick jag sms av Erika F (hon som har Nera nu), om jag ville gå med hundarna på klubben efter mitt möte, svarade att jepp, det blir bra, så kl 17:00 drog jag iväg ett sms att jag var klar och påväg.
Jag kom dit lite före henne så jag hann träna med Tia. (Liten parantes: DANG vad bra det gick! Gjorde bl.a. en inkallning med ställande och hon tvärnitade!!!! YES!)

Min duktiga voffa!


Vi hade väl gått en 20m så ringer min mobil och det är från jobbtelefonen.... jag tittar till på Erika och svarar.... mycket riktigt som jag misstänkte, den som skulle jobbat inatt är sjuk, kan jag jobba?
Eftersom vi alla var på mötet på morgonen var det riktigt klurigt att få tag i nån, så jag sa OM det inte finns någon annan så kan jag ställa upp, men ringa ALLA andra först och fråga. Erika och jag fortsatte vår promenad och det gick 10, 20, 30 minuter och jag börjar tänka att, dom kanske fick tag i nån ändå. Men icke, efter 40 minuter ringer det igen och jag är den enda som kan jobba............ (handlar mycket om vem som ens klara att hålla sig vaken en hel natt utan sömn på dagen, och det vet jag att jag klarar)

Nattuggla som man är...



Bokat och klart... hem och äta, blev online pizza eftersom det blev lite bråttom... kl 19 börjar jag undra vad jag gett mig in på... ett helt dygn utan sömn och jag ska dessutom vara fullt focuserad och redo om det händer min brukare något under natten... ja, det var inte utan tvivel jag gav mig av mot jobbet.

Vi hade dessutom tidigare på mötet pratat om just ersättning när vi går ut och jobbar extra. Vi i gruppen vill ha kval varje gång eftersom vi blir ju mer eller mindre tvingade att jobba, vi har nästan inga vikarier. Hade jag nekat tidigare så hade jag troligtvis blivit utbeordrad eftersom det inte fanns någon annan som kan hålla sig vaken. Chefen säger att vi kostar för mycket, men det är ju inte vi som har valt att inte ha några vikarier! Det handlar inte om att vi försöker utnyttja det för att tjäna extra pengar.
Som nu för mig, jag ställer upp troligtvis pga min arbetsmoral, är vaken ett helt dygn och får vanlig ersättning för denna monster uppoffring.... det är ju heller inte första gången sånt här händer. Sist var det en tjej som hade jobbat kväll som fick stanna över natten, hon har småbarn så hon hade varit vaken från tidig morgon, jobbade sedan 14-21 och fick stanna och jobba vaken natt fram till 8 på morgonen.... hennes pass nästa dag blev ju borttaget för hon skulle sova och man kvittar timmarna mot varandra och lägger till de få extra timmar som blir.... vanlig ersättning... inte klokt.


24 sept.......

Klockan passerar 00 och jag konstaterar att vi är inne på ett nytt dygn. Jag roar mig med att fixa småsaker, rätta till min brukares täcke, dra i gardinerna, plocka småsaker till sin rätta plats, vika filtar, torka diskbänken, ja u get it.
När klockan blev 5 var jag helt död i huvudet, fy fan. Sista timmen gick jag runt fram och tillbaka för att jag var påväg att bli riktigt okoncentrerad och när klockan blev 7 och dagpersonalen äntligen kom pep jag hem fort som ögat. Väl hemma när huvudet hamnade på kudden somnade jag på två sekunder. Jag sov sen till kl 19 på kvällen = ca 11 timmar i rad! FY FAN säger jag bara, vilket dygn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0