OMG vad skönt!!!!!!!!!!!

JAG HAR TVÄTTAT HÅRET!!!! och det var så jävla skönt så ni har ingen aning! :) Skulle egentligen vänta i två veckor, men det gick bara inte... höll på att klia sönder, och jag fick mjäll och ja, det gick inte!

Så på lördagmorgon kl 10 klev jag in i duschen och tvättade håret i 1 1/2 timme!!! Ja, det kunde väl ha gått fortade men det var så jääävla skönt! :) Det var lite lurigt att gnugga hårbotten, och sen skulle man skölja i minst 15 minuter och sen ta så varmt vatten man klarar av och skölja huvudet med för att få bort alla rester av schampot.

Underbart att få blöta huvudet också!


Efter duschen torkade jag dreadsen så noga jag kunde, sen gick jag runt med handduk runt huvudet i säkert en timme. Efter det fick dom lufttorka.

Handdukstorkade dreads :)


När jag tog bort handduken och tittade så var det inte lika roligt längre, haha. Massor av löst hår!!! Fast efter att ha trollat forum så visste jag ju att det blir så när man tvättar så jag hade förberett Erica på att hon troligen skulle få en virknål i handen när hon kom hit ^^

GAH!


När håret var så gott som torrt satte vi igång med virkningen :) Erica fick jobba hårt i flera timmar och hon gjorde ett grundligt jobb vill jag lova! TACK GUMMAN!!!

Första dreaden fixad! :D


och här är färdigt resultat:





Nöjd och glad dreadtjej ^^ Sen att dagen blev underbar av andra orsaker också gjorde ju inte saken sämre, hihi :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

No need... det var kul!!

2009-10-14 @ 08:56:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0