Skönhets slavar?


Redan innan jag skaffade dreads började jag hänga på massa forum för att ta reda på så mycket fakta jag bara kunde. Nu efter ett tag vill ju alla att man ska lägga upp bilder på sina dreads :) Jag var bland annat på ett forum där i princip alla hade jätteflashiga konstnärliga bilder på sig själva, typ liggande med dreadsen utspridda på marken bland massa löv, superfina bilder! Där känns det som att man inte bara vill slänga in random partykort, hehe, så eftersom jag faktiskt kan en del photoshop och dessutom tycker det är kul så har jag fixat ett gäng bilder.

Jag tycker egentligen inte om att fixa bilder innan jag lägger ut dom, det ÄR ju lite fusk. Förutom små ljus och färg justeringar som bara förhöjer en redan fin bild förstås, fast ska man vara noga så är det också fusk... Men å andra sidan vill jag se så bra ut som jag bara kan på bilder jag lägger ut... japp, jag är lite fåfäng och omogen där :)

För att ta diskussionen lite längre har jag märkt att folk faktikst skriver mer till de som ser bra ut. Om en person med lite mindre fördelaktigt utseende ställer en lite dum fråga, är det ingen som svarar. Är det däremot en hot tjej som ställer frågan har hon typ tio svar nästa dag! Jäkligt intressant hur människan fungerar, trots att alla vet att utseende bara är yta, behandlar vi folk olika efter deras skönhet.

Aja, här är lite sköna bilder på moi iallafall :)









Ego ego ego, i know ;) Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Erica

Holy Ass!!

2009-10-21 @ 12:29:16
URL: http://svenssonhippi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0