Rally!

Fick veta för ett tag sen att Björn (Neras nya husse) kör rally! Jag har nämnt nån gång (läs flera gånger) att jag vill åka med nån gång och för nån vecka sen ringde han och sa att Flemming och jag skulle få åka med på en tävling!!! O M G liksom, jag har aldrig åkt nåt i närheten av rally förut :)

Insåg väl att det inte bara var att åka vanlig bli snabbt när vi skulle ställa in stolen och bältena... Värsta super fastspänningen så man inte kunde röra en fena typ och brandsläckare överallt runt om i bilen PLUS ett sprinklersystem haha. Feta ramar/rör inne i bilen så karossen inte skrövlas ihop om man kraschar.....! Shit, det var då jag började inse vad jag gett mig in på...
Här snackar vi 4 km med massor och massor av kurvor på ca 4min. Jag som nästan hamnade i chock första gången jag åkte bergodalbana, haha ^^

Ja, man kan ju inte banga och jag ville ju verkligen åka! Jag tycker om att åka fort, men ja, nervös var jag, mer än jag vill erkänna. I lördags var det iaf dags. Det skulle köras två omgångar så vi gjorde upp att jag skulle åka först, sen Flemming nästa omgång. Vi gick banan och jag frågade lite här och var, hur fort kommer det att gå här ungefär, hans svar var skrämmande ofta typ 110-120km/h GAH! På två ställen var det uppförsbacke följt av nerförsbacke = hopp med snabb rallybil HAHA!

Björns rallybil :)


Några minuter innan fastspänning ^^ Den fina overallen är flamsäker...


När det var dags spände han fast mig i alla dessa bälten och jag fick ett tidkort och en hjälm i famnen. Vi körde fram mot startplatsen och jag tänkte "nu är det för sent att ångra sig, shitshitshit" ^^ På med hjälmen och fram med tidskortet, sen hör jag Björn säga "då åker vi", sekunder senare accelererar bilen så fort att min mage blev kvar vid startplatsen GOTTAMMIT! Fy faaan! Men coooolt så in i helvette haha. Halva första varvet var bara extremt, sen hann magen ikapp och då var det mest häftigt. Alldeles innan andra varvet hade upplevelsen utvecklat sig till asroligt!!! Yihaaaa! Slutet på andra varvet var underbart, och när vi stannade ville jag åka mer hahaha :)

Var lite skakis efteråt, men shit vad kul det var! Nästa omgång var det Flemming tur, lite avundsjuk var jag :) Vi ställde oss så vi såg bra och jag fick en filmkamera i handen. Det gick fortare andra gången, var tydligen bättre grepp... Flemming tyckte inte alls att det var lika läskigt som mig, han kunde till och med förvarna inför de extra svåra kurvorna och han hade inget sus i magen alls.

Grabbarna innan andra åket


Björn kom tvåa och vi fick pokal! Han är klass B förare men hade ändå bättre tid än många klass A förare! Cooolt ^^

Kommentarer
Postat av: Therese

Neras nya husse? Har den gamla damen flyttat ifrån er nu alltså? Jag är dåligt uppdaterad häruppe om vad som händer med er söderbor :)

2009-11-06 @ 11:07:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0