El-Jo-Mi´s kennel läger

I lördags efter rallyt rattade jag vidare upp till Norrland :) Den här helgen var det nämligen kennel träff för oss El-Jo-Misare :) Sov hos mor och far i Kramfors och drog sedan till Ö-vik på söndagen. Det var jättekul att träffa Tias småbarn igen, dom som var där, Jamba (blå) och Yes (svart). Nu är alla valparna ute hos sina nya familjer och det ska bli så kul att följa deras utveckling :)

Här kommer bilder!

Kennelmamma Eleanor med Jamba (blå)


Lina och hennes matte Diana, Jambas familj


Imbas namninspiratör Kimba är matte Annicas ögonsten <3


Imba busar med syrran Jamba




Tre vildar, Yes, Jamba och Imba!




Yes i all sin prakt!




Dom är så himla härliga Tias barn, verkar bli finfina vovvar ^^

Jag sov hos Annica och Anders och vi hade chipsrace med dip i soffan tills ögonen föll ihop :) Sen sov jag bättre än jag sovit på länge och det behövde jag!

Måndag kom och jag sa tack för mig hos Ögren/Blom och drog vidare till Bjästa, där hälsade jag på Hanna, en gammal arbetskamrat och hennes höggravida mops! Vi fikade och skvallrade lite och ju längre tiden gick desto oroligare blev den blivande mamma mops :) Eftersom hon hade gått över tiden så var Hanna lite orolig och när hennes mamma (som har uppfödning) inte svarade ringde hon veterinären och fick en tid dagen efter. Jag ringde även Eleanor och kollade läget lite, men både Elle och vet tyckte att så länge hunden inte mådde dåligt var det relativt lugnt.

Eftersom jag ville hälsa på mitt gamla jobb också så lämnade jag Hanna med ett lycka till vid halv 6. Kom till jobbet och vilka jobbar om inte två av mina absoluta favoritbrudar haha. Precis dom jag ville träffa mest av allt! Fick lite fika och dom ville veta allt om hur jag har det och jag var ju väldigt nyfiken på hur dom hade det nu för tiden :)

Tiden gick för fort och dom var tvugna att fortsätta jobba så jag sa hej då för den här gången och begav mig mot Kramfors där jag nu befinner mig. Väl framme här fick jag ganska snabbt ett MMS från Hanna, Ami hade fått valpar! Jätteskönt att det satte igång av sig själv, tänkte på dom hela vägen hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0