En magisk afton

Har ju rest norrut idag, ÄNTLIGEN, på väg till Tia och valparna. Kom fram vid 20-tiden och träffade Tia utanför Eleanors hus, Tia var sådär lagom intresserad måste jag säga, jag var rätt snopen över hennes lugna väkomnande, men nu får man väl leva med att komma i andra hand ett tag, tvåa efter valparna :) Jag kan leva med det, förstår henne när jag fick se vilken underbar skatt hon ruvar på ^^

Dom är små, något skrynkliga, luktar lite bajs då och då, men helt och hållet totalt gränslöst underbart bedårande magiska! :D Tia är väldigt rädd om dom, när jag hade suttit en stund vid valplådan, provade jag (kanske lite väl ivrigt) lyfta upp en, men se då blev hon lite orolig, så jag satte så klart ner den lille igen. Har jag tur accepterar hon att man snuttar lite närmare på dom senare under min vistelse här :) För nuet får jag hålla mig till att klappa och snusa utan att lyfta upp dom, det accepterar hon, och jag accepterar självklart hennes regler :)

Just nu sitter jag på min sängplats alldeles bredvid valplådan och lyssnar på små magiska snutt, pip, gnäll och bök ljud. Kan inte tänka mig en mer magisk tillvaro, det här borde alla få vara med om!

Valparna har varsin färg så man kan skilja dom åt, Gul, Blå, Lila är tikarnas färger, Grön och Svart är hanarnas. Idag, 12 dagar gamla, har dom fått upp ögonen!

Här är det Lila, Grön och Gul (tror jag) som får sig ett mål mat.


Här är fröken Blå :)


Fröken Lila, jämarns fart var det på henne ikväll.


Här är herr Grön


Bruden Gul, försten ut i världen ^^


och här är herr Svart, han är ljusast i gänget just nu.


En trött mamma Tia :)


Jag och mitt guldläge ^^


Som sagt, en magisk afton. Det kommer film på små tussarna, har redan filmat en del ^^

Kram!!!

PS. Postat en dag i efterhand, har ju en annan blogg där hundarna har högst prio och kom på att man faktiskt kan kopiera html koden så man slipper göra om allt igen ^^

Kommentarer
Postat av: T

men cattis, va fan du kan ju inte lägga upp sånna filmer.. har bara kollat på den första m gnyende små puppisar.. helvete va gullig dom e, å kliar sig gör dom =).. man blir ju kär

2009-05-20 @ 09:14:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0