Vi har el!

Äntligen är vi på plats och i ordning. Efter en del missöden är det jäkligt skönt att vara installerad. När vi kom ner med hela flyttlasset fredag em var nämligen sovrummet inte färdigtapetserade, stort bord mitt i rummet och papper på golvet, med andra ord obeboligt. Vardagsrumsväggarna var nyfixade och fortfarande fuktiga och golvet fullt av slipdamm... för att göra det jäkliga lite jäkligare kom jag på att jag glömt att ringa elbolaget för att anmäla inflytt, vilket resulterat i att ingen el fanns i lgh... Klockan var runt 17 så jag provade att ringa men det skulle kosta oerhört massa pengar för att få igång elen på en fredag efter halv fem. Tydligen måste securitas kopplas in och det tas massa extra avgifter. Nä, det ville jag inte betala, så det var bara att acceptera, ingen el över helgen. Vi klarade oss dock rätt bra med massor av värmeljus, en kall balkong som kyl och ett litet stormkök att laga mat i :) tur man är Norrlänning haha ;)

På måndag var det jag som ringde hyresvärd och det tog skruv, pang sa det så var allt fixat! Sköönt, vi sov liksom på madrasser på golvet tre nätter utan el! Elen dök också upp på måndag runt 11, fan vad skönt! Man lär sig liksom uppskatta de små sakerna i livet ^^

Nu är Tia det enda som saknas och henne ska jag hämta på fredag, förhoppningsvis bär hon nu runt på små små små puppisar i magen :) Ska bli skönt att få hem henne, jag har saknat henne enormt.

Vi börjar få lite ordning i lgh också, tar ju tid sånt där, innan man funnit rätt plats för alla sakerna. Tog iaf några snabba bilder mitt i upp-packnings-röran så ni får se hur det ser ut:

Stor och rymlig hall, plats för två ivriga hundar :)
Satte upp kökslampan för vi har ingen hall lampa än ;)



Sovrummet, ljust och bra med utrymme


Badrummet, observera att det är två badrumsskåp!
Flemmings idé faktiskt, otroligt smart tycker jag :D



Vardagsrummet och datarummet var så ofixade när jag tog bilderna, fullt med kartonger och påsar, återkommer när gardiner och sånt kommit upp ^^

Eskilstuna känns fortfarande helt rätt, är så glad att jag faktikst vågade göra det här. För ett år sen var det bara en dröm som jag aldrig trodde jag skulle genomföra. Staden är så fin och så lagom stor. Men visst saknar jag Norrland, tilliten till folk är nog det jag har svårast med här nere. Jag är så godtrogen och tror alltid det bästa om folk, här måste man tänka sig för lite mer. T.ex. alltid låsa bilen när man går in och betalar tankningen, gjorde jag aldrig förut...

Snön är något jag trodde jag skulle sakna, men det har faktiskt snöat här nere och det har legat kvar i flera veckor nu! Långt ifrån mycket, men det är vitt på backen.

Här går Nera och jag nästan varje morgon och kväll


Man kan gå runt tillbaka genom skogen, tar ungefär 20-30 min det beror
lite på hur mycket det finns att snusa på :)


Min egenhändigt stickade rosa åremössa :)



Nera har fixat flytten jättebra, hon har fått bo hos Erica (tack from the bottom of my heart, verkligen!) medans Flemming och jag har stökat på. Hon är så himla cool, bara tar allt som det kommer.

Until next time, ta ta <3

Kommentarer
Postat av: Erica

Ok... många kommentarer har jag nu..

1. LoL, jag skrattade fint när jag läste rubriken.. uppskattar de små sakerna i livet sa du? På så sätt :)

2. Har du inga bilder på hur det såg ut med röran vid inflytt... annars kan du få ta av mina, jag har en mängd..

3. Jag antar att det är jag som är Cool :) Inte Nera :D

4. Skulle du vilja posta en bild på dig när du är på toaletten, nä just det!!! Men du kan utsätta din hund för det?? :D



Puss puss!!

2009-03-13 @ 20:02:24
URL: http://woec.tk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0