The games we play ^^

Har på slutet hittat flera roliga små spel på nätet och eftersom nätterna kan bli rätt långa så är det bra att ha nåt att göra.

Ett av dem har jag postat förut: My Brute
Det är ett väldigt okomplicerat spel, man har en krigare som levlar och får fler vapen och färdigheter ju fler matcher han/hon slåss i. Ett poäng om den förlorar och två om den vinner. Själva matcherna är styrda och man kan inte påverka mer än att välja motståndare efter styrka, agility och snabbhet (speed). Max tre fighter per dag får krigaren göra.
Min första Brute heter Wittra och min andra heter Lilla Gul :) Om ni startar en Brute genom min länk så får jag extra poäng ^^
 

Nästa spel heter Dino RPG
Det är lite mer avancerat, men inte mycket, haha ^^
Här har man dinoz av olika raser, man köper dom i dinoshoppen och man kan nog ha hur många som helst. De har olika egenskaper och styrkor i form av skills och skillsen delas upp i Fire, Water, Wood, Lightning och Air. För varje level  väljer man vilken färdighet dinon ska lära sig. För att levla kan dinon göra uppdrag och slåss mot olika varelser i Dinoland. Här är det också ett "väntsystem", man kan göra en action per dag, Move, Fight eller Rest. Om man väljer Move så flyttas man till den by man väljer och under "resan" hamnar man i fight. Även här är det en styrd fight och det enda man kan göra är att se till så dinon har nog med HP(Health Points). För varje fight får dinon poäng och till slut levlar den och blir bättre. I varje fight förlorar dinon några HP´n så när HP´n är låg måste man välja Rest. Då återfår dinon 1 HP per timme. Låter det segt? Det är mer kul än man kan tro, i promise ^^ Min Dinoz heter Imba och är av rasen Wanwan.
 

Sen har vi några gamla godingar: Memory och Soduko

Vidare till ett spel jag också har postat tidigare: I will find a star
Går ut på att hitta en stjärna, ett riktigt roligt och underhållande spel! Också riktigt irrierande när man inte kommer på vad man ska göra :) Om ni hittar lösningen på stage 40 får ni gärna ge mig ledtrådar!

Är ni filmälskare så kan ni ge er på Movie Posters
Man ska skriva rätt filmnamn till olika filmposters vilket inte är helt lätt fast man "vet" vilken film det är. Finns även i andra versioner med samma idé, klicka runt så får ni se :)

What else.... jo! Mitt senaste fynd: JamLegend!
Som Frets on Fire eller mer kända Guitar Hero. Kostnadsfritt online spel med möjlighet att jaga achievements och tävla mot andra och man behöver inte installera nåt! Om man vill kan man till och med koppla in GH Gitarren och spela med den. Bara att signa up och rocka loss! :D


Om inget av dessa spel underhåller mig brukar jag kolla på Puffgames
En redig samlingssida med massa flash spel. Mina favoriter är BubbleShooter och FancyPants, men jag har inte på långa vägar spelat alla ^^

Så nu vet ni vad jag pysslar med när jag nattsuddar ^^

Kram!

Kommentarer
Postat av: Erica

Och så den där jävla frustrerande stjärnan igen.. Morr

2009-06-25 @ 08:25:32
URL: http://svenssonhippi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0