Neris hos veterinären

Igår var jag med Neris till veterinären för att kolla upp knölarna hon har och för att få nåt smärtstillande utskrivet för jag tror hon har ont i lederna. Hon ser iaf lite stel ut och jag vill att hon ska må bra tills valpen kommer hem så hon orkar och kan vara glad.

En lite nervös men mycket duktig Neris hos veterinären


Veterinären trodde inte det var nån fara. Gamla hundar brukar få fettknölar och de hon kände kändes som fettknölar och inte nån cancer. Men hon kunde ju inte lova att det inte fanns nån cancer. Hon trodde heller inte att Nera har ont av knölarna, man tar bara bort dem om de är ivägen. Sen tog de blodprov för att kolla så allt var ok och vi fick Canidryl utskrivet. Det blir nog bra, Nera var mest glad för att komma ut därifrån ^^

Idag har Flemming och jag varit och handlar ett koppel och halsband åt Imba och självklart ska "lilla Gul" ha ett gult koppel! :D Nera fick sig ett gott ben också ^^

 

Kram från oss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0