Välkommen hem Tia & Imba!

I torsdags var det alltså äntligen dags att åka och hämta hem min älskade Tia och lilla underbara Imba! Som jag har längtat!!!

Jag samåkte med Diana som också skulle hämta hem valp, lilla blå, fladdermusungen, numera döpt till Jamba :) Vi åkte rätt tidigt så vi skulle ha tid att träffa och umgås med El-Jo-Mi´sarna uppe i norr, bestämde att vi skulle ut och äta tillsammans när kom kommit fram. Resan gick bra, så himla kul att åka med någon istället för att åka själv! Det gick MYCKET fortare att komma fram :) Diana hade sin tervtik Lina med sig så jag fick äran att träffa henne också.
Det enda man kunde klaga på var vädret, hehe, det regnade konstant hela vägen, stundvis öste det verkligen ner. Väl framme regnade det fortfarande lite, men inte mer än att det gick bra att vara ute ändå.

Vi hade hämtat upp Sigge på vägen, tyvärr så kunde han inte bo kvar hos Erica, så han skulle få träffa ett par som redan tidigare varit mycket intresserade av honom. Ganska precis när vi kom fram till Eleanor så kom dom också och vi tog ut Sigge så de fick träffas. Det gick fint, han är ju underbar Sigge, så vem kan motstå honom liksom :) han fick åka iväg med dom och jag önskar han all lycka i framtiden.... kommer sakna honom jag med....

Sen fick vi tid att ägna oss helhjärtat åt valpisarna :D oj vad dom hade växt och blivit stora! och vilda, haha, värsta pirayorna :) Fem stycken samtidigt var fullt tillräckligt ^^ Vi tog in dom inomhus, först Imba och Jamba så vi skulle få träffa dom lite för oss själva, sen resten av gänget. Dom är så himla goa allihopa! mys killen Grön, lekfulla galna tjejen Lila och tuffa killen Svart <3

Lite dålig kvalité för jag körde med mörkerinställning




Imba lär sig dumheter ^^


Våran fina Imba <3


Vi fick oss en trevlig matstund med Eleanor och Erik, Annica och Anders och klippan Berit som hjälpt till och tagit Tia på härliga promenader och varit valpvakt när det har behövts. Jag somnade jäkligt gott den kvällen ^^

Nästa dag blev det promenad på Torpet, jag & Tia, Berit & Mini och Diana & Lina. Fortfarande i regnet men det gick det med :) Sen blev det lite pappers arbete med Eleanor och när allt var fixat var det dags att säga hej då. Svårt att veta när man får träffa Tias valpar nästa gång så jag sa hej då till var och en av dem. Snutt tussar <3
Berit fick säga hej då till Tia som verkar ha gjort ett stort intryck på både henne och Elle. Hon lär bli saknad där uppe i norr :) Men så är hon ju också heeeelt underbar min älskade underbara Tia <3

Det gick bra även att åka hem, som sagt skönt med sällskap ^^ Lina satt bak med Jamba och Imba och Tia spände vi fast i baksätet. Det gick bra, även fast Diana trodde Lina åt upp valparna en gång, haha ;) Lina tyckte väl att det var jobbigt med två pipiga småglin som kanske till och med försökte snutta lite på henne :)

Tia slocknade i baksätet :)


Väl hemma nån timme efter Diana lämnat av oss kom jag på att jag glömt Tia och Imbas papper + massa gott och blandat till voffarna i Dianas bil! Klantskalle som man är :P Aja, bara en orsak att träffa Diana, Lina och Jamba igen ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0