Shit pommfritt!

Måste bara berätta vad som nyss hände. Vi var i vardagsrummet och hundarna hade precis fått varsit mjukisdjur att snutta på (tack Diana!) Plötsligt kommer Imba springande skakandes på huvudet och det droppar stora droppar blod ur hennes mun!!! GAH vad rädd jag blev, det for ut något på golvet som såg ut som ett öga från ett mjukisdjur så jag började gräva i munnen för att känna om det satt kvar nån del för hon skakade fortfarande på huvudet. Det gick inte att känna för hon var inte så medgörlig, så jag bar henne lite snabbt till köket och satte henne på köksbordet och ropade till Flemming att kolla om ögat var helt. Han kom in och visade mig vad det var.

Det var en FÄSTING! Hon hade tuggat sönder en fästing och det var därför det runnit blod ur munnen och det smakade säkert inte alls gott så därav huvudskaket.........världen blev med ens mycket ljusare :)

PS vet att det stavas pommes frites, men då såg det inte ut att rimma :) DS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0