Min Tussunge <3

Hon är så jävla söt! Man kan inte låta bli att gosa med henne så fort man ser henne <3
Idag tränade vi kontakt och hon är en liten stjärna! Hon har hela tiden haft naturlig kontakt när man pratar med henne så det tog inte särskilt många godisar innan hon hade fattat vad hon skulle göra, duktig plutt!

Tia har börjat busa med henne också, eller jag vet inte hon tuktar typ och leker. Imba ligger typ på rygg, gapar mot Tia och skriker från och till :) Eftersom vi bor lite för nära en stor väg så har jag Imba i lina, inte det bästa, men jag stoppar leken och trasslar ut om det blir för trassligt. Leken är ju heller inte så "springig" än :)



Börjat träna inkallning har vi också, det går kanon! Hon kommer som ett skott när man ropar :) Hon har gjort det sen första början, men nu ser man att hon lystrar till "Imba", om man säger det i en mening så tittar hon upp ibland.



Hon är överlag en väldigt lättsam valp, hon har kissat inne typ 3 gånger bara, hon förstår när man säger nej och hon leker med sina leksaker och är inte så mycket på saker hon inte får tugga på. Än så länge iallafall, haha :) Fick nyss ett sms av F därhemma (är på jobbet) att Imba väckt honom och dom gick ut och hon kissade, jippi :) Rumsrenhet, here we come!! ^^

Imorgon bitti ska jag gå förbi hos E och hämta upp Neris. Nera har fått bo stundvis hos Erica nu eftersom hon vaktar så mycket mot Imba. Vi har dock "terapi stunder" då dom är tillsammans, både ute och inne och det går bättre nu än det gjorde först. Nera har ju börjat få Canidryl, smärtstillande, om hon har ont är det säkert inte lätt att vara snäll mot en liten piraya... hoppas på att det hjälper. Det lär väl också gå bättre och bättre ju mer Imba kommer in i flocken.

Det är lättast att fota när hon sover :)



Kram från oss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0