Proffs sminkad!

Idag har varit en sån där dag som pågått i all oändlighet. Slutade jobbet 08 imorse, sen var det personalmöte till 10. Efter det gick jag hem, väckte sambon och vi gick ut med Nera. När vi kom in var jag redo att somna stående så jag la mig på soffan ett tag hehe. Visade sig bli några timmar och när jag klev upp fick jag lite bråttom in i duschen. Erica och jag hade ju nämligen beställt tid för sminkning på Makeup store idag!

In i duschen, på med lite smink (helt onödigt jag vet, men ville att dom skulle se hur jag sminkar mig i vanliga fall) sen iväg ner på stan och in i den lilla (men välfyllda) butiken. Där mötte jag upp Erica och the makeup session började!

Jag valde en kvälls makeup och hon tog fram massor av färger, krämer och puder som jag skulle välja mellan, gah liksom, jag har typ aldrig ögonskugga så hur ska jag veta vad som passar. Hon visade iaf på sin hand och jag valde det jag tyckte såg snyggast ut, mörkare brun och limegrön/guld. Blev riktigt bra, men jag vet inte om det är riktigt jag...
Det var iaf kul att se hur man gör och jag var där för att utvidga mina sminkvyer och det blev ett misson complete :)



 

Det kostar 495:- och man köper smink för den summan. Det blev en sminkborste och två ögonskuggor (dyrt med smink) Sen var det  Ericas tur att inta stolen. Hon valde en vardags makeup och det blev verkligen jättefint! Jag gillade hennes makeup bättre än min och hon gillade min bättre än hennes :) Jag köpte iaf ögonskuggorna som de använde på henne och när vi kom hem var vi självklart tvugna att leka lite :D Det är fan inte lätt att få till det....

Jag lekte lite med E:s hår också, la det på rullar, enligt hennes önskemål. Blev rätt bra!



Jag har även för första gången avnjutit ett dygnetrunt öppet Statoil! Fy fan vad bra! Finns ju nästan inte ord att beskriva hur skönt det är med dygnet-runt tillgång till Cola!!! Är också stolt över att jag hittade dit bilvägen! :)

Kraam!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0