Livet leker (^_^)/"

Just nu är det kul att vara mig, livet håller på att förändras och det är bara till det bättre! Även om allt inte är klart än så är det väldigt mycket på väg i rätt riktning.

Jag har haft tur och flyt på slutet, sådär så man nästan börjar undra om nåt skumt är på gång. Fick helt oväntat en större summa pengar in på kontot, och det var ingen som gjort fel, dom skulle till mig :) Sen var jag och köpte ett par jobb byxor och när jag ska betala så säger hon i kassan en mycket lägre summa än vad som står på lappen, innan jag hinner säga nåt så säger hon, "ja det måste ha blivit nåt fel men du får dom för det här priset så får vi fixa det sen" Betalar och ser glad ut :D
Jag har ju jagat lägenhet och haft en på g länge nu men det har dragit ut på tiden, har inte fått sett den än. Iaf, på jobbet för nån natt sen jobbade jag med en vikarie, som helt otippat har en kompis som ska flytta den 16 feb och vill ha nån som kan flytta in asap efter det. Jag får numret och var och tittade på den igår (lördag), jättefräsch och fin var den. Har även varit i kontakt med hyresvärdarna och dom verkar jättetrevliga! Ska dock titta på den andra också innan vi bestämmer oss.

Det här nya jobbet ger mig så himla mycket, jag trivs jättebra! Jag får ta ansvar, jag får massor av ny kunskap och utmaningar och mina arbetskamrater verkar vara ett riktigt bra gäng. Dessutom är min brukare en helt underbar människa! Jag har högre lön, högre procentgrad och får jobba mina kära nätter :) Får också positiv personlig respons och sånt är också viktigt.

Jag trivs i staden, tycker om vattnet, och kyrkan är så himla fin på kvällen när den är upplyst. Tycker det är nära till allt och det är lagom stort.

Gjorde föresten provet i tisdags, har inte fått tillbaka resultatet än, men det kändes riktigt bra. Kändes som att jag kunde fylla baksidan av papperen med massor av mer kunskap hehe :)
Eftersom provet avgjorde om anställningen skulle fortsätta så var det ju lika bra att hårdplugga och lära sig ALLT liksom :)

Ja, det enda som saknas är min älskling som jag saknar helt oerhört mycket. Men till veckan på onsdag är det slut på det för då ska jag åka och hämta honom! :D

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0