Utvärdering...

Inbillning eller inte, jag är piggare!

När jag inledde Hälsoveckan-äta bra mat, trodde jag att det skulle bli ett rent helvete, redan första dagen var jag redo att kasta mig i bilen och gasa iväg på Max eller McDonalds, var såååå sugen på hamburgare! Andra dagen var jag sur och vresig, tyckte att om vi gör hamburgare hemma då, med mycket sallad liksom haha, men nä, hamburgare stod ingenstans på matlistan för denna vecka :)

Tredje dagen började jag tycka om frukosten med avokado på mackan. Började också vänja mig vid "dom-där-hårda-grejerna" i brödet. Tyvärr blev jag förkyld så nån pigghet kände jag inte av då. Allt eftersom började hjärna och kropp att vänja sig och förvänta sig de nya inslagen i maten. Paprika och avokado är nya favoriter. Bönor gillar jag också, helt otippat ^^

I slutet av veckan hade jag blivit så modig att jag gjorde egna biffar, from scratch, helt själv! Liiite pinsamt att erkänna, men detta var första biffarna jag någonsin gjort helt själv... plus att jag vågade mig på att göra sås. Härregud, göra sås utan pulver liksom! Milstolpe! Biffarna gick från smaklösa till...eeeehh.....extra saltade, haha, men dom gick fan att äta! Såsen funkade också!

Efter veckans slut ville jag inte sluta, så jag fortsatte :) Häromdan stekte jag kycklingfiléer fyllda med fetaost och pesto, till det åt jag fullkornsris blandat med bönor och solrosfrön, och avokadoröra med vitlök, GOTT! För två veckor sen hade jag inte tittat mot Pesto :)

Kan ju konstatera att det här behövde jag! Lite mer kunskap i matlära och fantasi i köket, så blir jag en mästare på det här ;D

Kommentarer
Postat av: Erica

Hahahaha!! Ja sås utan pulver, är ett mästerverk!! Bra jobbat gumman... du ska få receptet jag pratat om...



Böngryta med majs och feta



1 pkt tomatkross

1 pressad vitlöksklyfta

1 buljongtärning

1-2 krm sambal oelek

1 msk olja

1 burk kidneybönor + spad

2 nävar gröna brytbönor

0,5 tsk basilika

2-3 dl avrunnen majs

Fetaost



Koka upp tomatkross, vitlök, buljong, sambal kudneybönor + spad. Lägg sedan i de gröna bönorna och låt puttra några minuter. Vänd sedan ner majs och smulad fetaost. Smaka av med salt och peppar, tillsätt basilika.



Servera med couscous eller quinoa och en grönsallad..



Mumma ;)

2009-08-16 @ 13:32:39
URL: http://svenssonhippi.blogg.se/
Postat av: T

Duktig du Cattis, jag ärmer än imponerad :P.. hihi å erica den där grytan hade jag glömt,, får man äta den me lchf tro :P

2009-08-17 @ 09:56:06
Postat av: zajko

En annan är ju vegetarian så ;)



hehe..



Ja tier 5 är snyggt som fan till rogue med, helt galet snyggt.. Men tier 9 is the shit ju ;)



Fortf. sugen att börja va?

2009-08-19 @ 13:20:57
URL: http://spegel.wordpress.com
Postat av: Cattis

Du kan inte ana hur sugen jag är.... men som sagt tiden finns inte, min skärm till stationära datorn har pajat också, så nu KAN jag inte även om jag skulle vilja.....kanske tur det ^^

Grytan var ASGOD iaf, tack för receptet gumman! <3

2009-08-20 @ 15:11:43
URL: http://mattecattis.blogg.se/woc

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0