Road Trip till Norrland!

Ibland kan det gå fort. Min bil har börjat låta konstigt, som en turbo men det följer hjulrörelserna och inte motorn. Lämnade in den på verkstan och dom konstaterade felet, hjullagren (kan ha varit kullagren, har nada koll ^^) Prisförslag på 1300 kr med jobb och allt, aja, bilar kostar ju så det var väl inget mer med det.

Har en kompis vars sambo mekar med bilar och hon föreslog att jag skulle fråga honom om han kunde hjälpa mig. Sagt och gjort, han tog in bilen och gick igenom den, ville själv konstatera att det faktiskt var det felet :) Tyvärr hittade han lite mer skavanker på min kära bil, styrleden var glapp och bromsarna fram var typ HELT slut.... nytt prisförslag på 4000kr, och då är han ju då billigare än verksäderna... jag blev med ens jäkligt fattig... som sagt, ibland kan det gå fort :)

Min kära bil som jag inte kan leva utan :)


När man så plötsligt blir fattig är det tur att man har bra vänner <3 Erica föreslog att jag skulle åka med henne till Kramfors/Nyland (bådas föräldrar bor där). Så trots allt kom jag mig dit ändå i sommar (till mina föräldrars stora lycka)
Vi tryckte ihop oss i hennes lilla Swing, tre hundar, två människor, varsin dator + packning HAHA, hur fan lyckas vi liksom? :D Imba satt bitvis i mitt knä, men mest åkte hon i baksätet med Tia, kunde bara inte motstå att ha en sovande valp i famen, så mysigt :)

 

Snyggast i stan? ;P


Där uppe blev det umgänge med släkten och vänner. På onsdagen gick vi ut på krogen och hade askul! När klockan slog 12 hade vi passerat in på min födelsedag och Erica som väntat på att få ge mig sin present i typ en vecka kunde INTE hålla sig längre :) Fick ett sms som jag fatta noll av, men hon förklarade snabbt att detta var koden till två Pink biljetter som jag kunde hämta ut på ett ATG.....!!!!!!!!  VI SKA PÅ PINK I GLOBEN!!!!!

Dagen efter mådde jag som jag förtjänade, hehe, fast det kunde varit mycket värre...
Vi tog en trip till Örnsköldsvik och shoppade, mamma och pappa tycker nämligen det är bättre att man får välja present själv :) Det var rea på stan, 50% på nästan alla affärer, nice nice :D
För övrigt så tyckte jag dagen kunde få passera ganska obemärkt, 29 år är ju inget speciellt, utan snarare en ångestfylld siffra alldeles för nära otänkbara 30, haha ;)

Hundarna och jag tog många turer längs vägen upp mot skogen, så skönt att kunna ha dom lösa! Vilket lyx :)

Lekkamrat? :)
 

På en av turerna bestämde Nera sig för att leka! DET var inte igår ^^ Tia och hon stod och stirra på varande ett bra tag så jag hann få upp mobben och filma :)



Dagen då vi skulle åka hem regnade det och jag var ute med hundarna och gick, när jag kom hem kände jag att det kliade som fan på handen och jag såg att jag hade två minismå sår som blödde pytte lite på långfinger- och lillfinger knogen. Jag hade kastat boll med Tia och den blir ju slemmig och äcklig så jag tänkte det kanske var nåt som kommit in i såren så jag gick och tvättade händerna. Typ en halvtimme efteråt hade mitt långfinger svullnat så jag nästan inte kunde böja det och lillfingret var inte långt ifrån... eftersom så flyttade det sig uppåt handen och fortfarande nu är det svullet på ovanhanden, lite ömt och kliar som fan!

Helt galet ^^
   

Aja, det lägger sig väl såsmåning om, jäkligt giftiga flugor måste det ha varit iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0