Nooben försöker laga mat ^^

Har fixat hundarnas fodertunnor så all info står på locken, behändigt eftersom Imba växer och ska ha mer och mer mat efter tabellen som annars bara finns på säcken som man slänger ^^



Är mitt i min ledigvecka nu och jag är sååååå trött, skulle kunna sova bort dagarna hur lätt som helst... lite tråkigt är det ju att gå runt och vara trött. Ändå är det en annan trötthet än förut, innan mathälso-veckan. Nu är jag mest trött i huvudet och inte i kroppen.

Iallafall så fick jag ett recept av Erica, böngryta med majs och fetaost, och jag bestämde mig för att prova det idag, haha, eeh, är det nån av er som läser detta som vet vad "Haricot Vertes" är?? Jag visste iallafall inte vad det var innan den här fina sms konversationen med Erica ^^

SMS till Erica: Vafan är gröna bryt bönor?
SMS svar: Haricot Vertes
SMS till Erica: Maxi? Och vet du vart dom har Sambal Oelek??
SMS svar: Nej
SMS till Erica: Så gröna brytbönor kan jag inte köpa på Maxi?

Står bland alla andra (jävla) bönor och tittar och tittar och väntar på svar, men det dröjer så jag tar mig till kassan och tänker att aja, skit i dom liksom.

SMS till Erica: Jo i frysdisken
SMS svar: Åh fuck det! :) det blir gryta utan dom. Har nyss betalt

Senare när jag kom hem så fattades det ju massa info i receptet (tyckte jag iaf) då blev det MSN:

Cattis säger: ska fetan smälta?
Chipsgröt 347 säger: Vändas i mot slutet...
Cattis säger: mm, men ska den liksom smälta in i grytan eller vara i bitar?
Chipsgröt 347 säger: .... jag brukar smula i halvstora bitar..
Cattis säger: ok, jag kan börja göra som jag tycker efter första gången, då jag vet hur det smakade och var första gången, är noob nu, så bare with me
Chipsgröt 347 säger: Hahahaha

Tydligen så har den här konversationen roat folk så jag bjuder på den här också ^^ (den finns redan på E´s blogg, hehe.
Kan dock berätta att grytan blev jättegod och till och med godkänd av Flemming (!) ;) Jag åt den tillsaammans med Quinoa, också det nyupptäckt, haha

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Erica

Vad blir det i dag då?

2009-08-21 @ 12:45:54
URL: http://svenssonhippi.blogg.se/
Postat av: Cattis

Rester från igår?

2009-08-21 @ 12:56:37
URL: http://mattecattis.blogg.se/woc

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0