Hälsoveckan begins: No Cola for me

Har länge kännt att jag lever ett jäkligt onyttigt liv. Dricker Cola som en galning, äter typ 70% halvfabrikerad mat, resterande 30% är typ skräpmat. Jag äter aldrig grönsaker eller frukt, och råkar det serveras på tallriken petar jag bort det.... Jag motionerar inte på något sätt, jag äter oregelbundet och ofta mitt i natten och jag sover åt helvete för länge på morgonen.

Positivt är dock att jag varken röker eller snusar, dricker små mängder alkohol och rör mig när jag går med hundarna.

Det är ett under att jag inte är överviktigt, men trots normalvikt kan man ju ha höga kolesterol värden och det är ju fördel om kroppen håller i några år till, utan benskörhet, diabetes eller annat shit.

Jag köpte en bok på rea alldeles innan semestern, den heter "Se bra ut" och innehåller 52 lysande idéer om hur man blir sitt allra bästa jag. Utdrag ur boken "Självförtroende kan göra mer positivt för ditt utseende än en fettsugning"

En tanke föddes.... :)
Tänk om man skulle ägna en vecka lite nu och då åt olika "må-bra-kurer"...
Hälsoveckan begins!

När jag gick på semester inledde jag första hälsoveckan, leva utan Cola i en vecka. Sagt och gjort jag var utan Cola i en hel vecka! och det gick! nog var det svårt, men det gick! ^^



Ni anar inte hur gott det var när jag veckan äntligen var över :D Ska jag vara ärlig så var jag trött och halvdöd hela veckan, avgiftning? semesterkoma? ja, vad vet jag. Jag vet iaf att nu dricker jag inte alls lika mycket längre, igår drack jag inget alls och dan före bara nåt glas så nåt gott måste det ju ha kommit av min idé :)

Just nu i skrivandets stund pågår en ny må-bra-vecka med ett annat tema. Mer om det kommer snart :)

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0