Geocaching

Flemming och jag har börjat med Geocaching!

Ingen av bilderna är tagna på fyndplatserna :) Det skulle ju vara fusk ^^


För er som inte vet vad detta är kan jag berätta att det är en global skattjakt. Folk över hela världen är med på detta och lägger ut små skatter på väl utvalda platser. Man får kordinater, en liten ledtråd och sen är det bara att leta. Bra att ha är en GPS, men Flemming och jag har använt oss av Googlemaps satellit bilder, då ser man ändå ganska precis vart skatten ska vara. Dom finns i olika storlekar, vilket anges i beskrivningen. De placeras på platser som är värda att besöka av en eller annan anledning, och det är ett utmärkt sätt att komma ut och hitta speciella och sevärda platser runt om i området/staden/landet/världen.

Här är hemsidan om ni blir nyfikna!

Hittills har Flemming och jag hittat 24 skatter, 13 i Sverige och 11 i Danmark.

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0