Cattis med dreadlocks?

Jag vill göra dreadlocks!!!!!

....tror jag.... hmmmm...

Jamen, jag tycker att det är snyggt och jag har velat ha det från och till sen jag var typ 15. Det som stoppat mig hittills är vad alla andra ska tycka och tänka osv. Nu har jag nog äntligen kommit dit att jag skiter i vad folk tycker om mig! Vill jag göra dreads så varför inte????

Självklart menar jag folk jag inte känner, och inte mina nära och kära. Men dom borde ju känna mig tillräckligt väl för att veta att jag inte ändras innuti bara för att mitt hår blir lite vilt och galet :P

Jag själv har ju också fördommar mot folk med dreads, dom röker på, är miljögalna, bor i kollektiv, har dålig hygien, är flummiga, gärna tågluffare eller annat resande, ja, ni ser ^^ Börjar man titta på dagens folk med dreads eller bättre, börjar läsa om dreads inser man snabbt att allt det där är förlegat.

   

Tyvärr kostar det en del att göra, om man inte vill spendera upp till ett år med crazy hår som inte ens ser ut som dreads. Eftersom jag har så kort hår så måste jag sätta i löshår och det är nog inget man ger sig på själv.... 4500-5500 kostar det typ... dessutom är det en del pyssel t.ex. att fixa lösa hårstrån, och att tvätta håret blir något utav ett heldags projekt, haha.

Sen har vi ju diskussionen om icke rastafarians ens ska få ha dreads? Några tycker att det är att trampa på Rastafari rörelsen. Själv tycker jag att ett hår är ju bara ett hår och alla ska få ha det som man vill, tron och livsstilen sitter väl inte i håret heller...

Ja, det tål att funderas på, BÖR funderas på både en och två gånger :)Vi får väl se vad jag hittar på :P

Kommentarer
Postat av: Erica

MEn wtf gumman.. heldagsprojekt..

2009-08-22 @ 07:27:21
URL: http://svenssonhippi.blogg.se/
Postat av: T

Men för fan cattis...görne!!! i love! det är så snyggt, och tvättningen kommer gå bra.. jag lever ju m tejp hela hårbotten så jag vet ;)

2009-08-24 @ 09:14:44
Postat av: zajko

Haha, Evil, huh? Klart det! ;)



2009-08-29 @ 08:56:08
URL: http://spegel.wordpress.com
Postat av: sunshine

hej :)

alltså, jag tycker juh att varför skulle du inte skaffa de för?

jag har velat ha de nu nästan 7år, men inte blivi av, pga av en anledning, men nu äntligen har jag bokat tiden, ska dit om 7dagar, oh så dyrt eh de inte, kostar mig bara 2500 oh då eh mitt egna hår över axlarna juh! fast jah ska inte ha nå löshår, bara äkta!

yeay , pz :)

2012-05-09 @ 13:44:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0