Eskilstuna <3

Jag bor i Eskilstuna nu, japp, jag gör verkligen det :) Har fått frågan varför jag flyttade mycket nu på slutet, och jag har väl egentligen inget direkt rakt svar. Det var faktiskt rätt många saker som styrde och tiden var liksom rätt.

Orsaken till att jag överhuvudtaget ville flytta var först mitt gamla jobb, det var dags att röra på sig och jag kände att jag ville byta kommun. Jag har alltid bott i norr och trivts med det, men livet söderut lockade faktiskt, större utbud på, tja, det mesta, högre löner och fler jobb. Dessutom är ju Flemming från Danmark = närmare för honom till hans släkt om vi flyttade neråt.

Ok, draget neråt fanns, frågan var bara vart vi skulle. Hehe, här måste jag säga att det egentligen inte fanns så många val. Eskilstuna eller någon stad i närheten stod klart i mitt huvud. Orsaken var helt klart Erica, har ju saknat henne grymt sedan hon för typ 7 år sen flyttade hit till Eskilstuna för att plugga. Jag minns att jag tyckte hon var så modig som gjorde det, men jag trodde hon skulle komma tillbaka jag. Jag hade då nyss dragit till Ö-vik och trots att vi aldrig tappade kontakten så var den rätt lidande vissa perioder (mm, vet vad du tänker, en stund på grund av wow, i know). Men även då vi hade mycket kontakt kunde man inte följa med som när man finns i varandras vardag, det blev att vi pratade om det största i våra liv och det blev stundvis långa förklaringar innan man kunde komma nånvart.

Under dessa 7 år har jag ju också varit rätt mycket i Eskilstuna. Från början hade jag dock min "fördomar-mot-allt-nedanför-Gävle" attityd haha, men efter några gånger upptäckte jag att det inte var så farligt :) Eskilstuna är inte så stort som jag från början trodde. Har under åren fått uppfattningen att det är en riktigt trevlig stad.

Eskilstuna är lagom stort/litet. Kan bara inte se mig själv i en typisk storstad, men vill ha lite puls. Det är en fin stad i mina ögon, utseendemässigt. Tycker om de gamla byggnaderna och ån som rinner alldeles nära centrum. Om man ändå vill in till stor-stor-stan är det inte alls långt. Stockholm ligger ca 10 mil bort.

Här är Klosterkyrkan, mitt första landmärke, eftersom den är så hög så syns den från många håll och ser man den vet man typ vart man är  :)


Här är den från några olika håll
   

Mitt andra landmärke var "Totempålen", rondellen som ligger i början på innerstan har en lång påle i mitten vilket gör den extremt lätt att känna igen :)



På väg in mot stan från mitt håll går man förbi en ö. Ser så himla mysigt ut tycker jag.



Det finns så många fina detaljer, folk som bott här länge ser säkert inte det här längre





     



Eskilstuna har också en del som heter Gamla stan, som det låter är det den gamla delen av stan och det är jättefint där



     

Och till sist, vad vore väl en stad utan stadsduvor?? :D





Kommentarer
Postat av: Erica

Wohooo!! Vartju asbra juh!!

2009-04-06 @ 10:04:34
URL: http://woec.tk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0