Zombies 5k, vecka 6, pass 1

 
Den 10 april är det idag och jag gjorde första passet för vecka 6. Nytt upplägg: 5 min gå, 10 min fritt, 10 squats (3 gånger), 5 min gå fort, 7 min fritt, 2 min paus, 7 min fritt, 2 min paus, 7 min fritt.
 
När jag läste igenom upplägget kändes det rätt enkelt, men väl därute märkte jag hur mycket springa det var... Jag har ju bestämt att jag ska springa allt fritt, men idag fick jag backa på det beslutet. Sprang 8 min av de första 10 fria, sen sprang jag 5 min där jag skulle gå fort för att jag inte hörde vad hon sa riktigt :/ Gick därför 2 min av den första 7 minutaren, sen sprang jag resten av 7 minutarna. Det är inte mycket vila nu och det kändes defenitivt, sista 7 minutaren var seg som fan. Jag förstår dock upplägget, nu ska jag kunna springa längre sträckor i stöten med mindre vila emellan. Om 2,5 vecka ska jag ju klara av att springa 5 km i sträck!
Har gjort en lite intressant notering, jag känner mig starkare och springer lättare på kvällen än på fm. Är man kvällsmänniska så är man? Det blev iallafall 6,71 km på 52 minuter.
 
I storyn fick jag springa runt lägret, i trygghet från zombs. Rajit (han som skrev boken) kom och snackade om sina konspirationsteorier :) Tydligen tror han att regeringen stoppar saker i konservmat och när man äter det blir man mindcontrolled. Francesca saknas och han tror att det hänt henne, hon var ju alltid vid maten... Sam och Dr Myers skrattar lite åt Rajit, men ingen vet dock var Francesca är...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback