Zombies 5k, vecka 5, pass 1

 
Den 1 april gjorde jag första passet för veckan, nytt upplägg: 5 min gå, 5 min fritt, 30 sek gå, 1 min spring, 6 tålyft (8 gånger), 10 min fritt, 5 min paus, 10 min fritt.
 
Tittade på upplägget och har lärt mig vid det här laget att jag inte behöver vara orolig över att klara nästa veckas upplägg (man ser inte det förrän man gjort sista passet för veckan). Känner mig glad över att slippa höga knän pga min fot. Den känns stel idag också, men när jag kommit igång är det lugnt. Försökte springa så mycket jag kunde på sidan av asfalten för att minska stötarna som blir. Sprang allt det fria, sakta men säkert, och det kändes lite som en vinst att klara 10 minuter två gånger :) Förra veckan sprang jag i 15 min en gång så det kändes psykologiskt "lite" med 10 minuter :)) De som gjort upplägget vet vad dom gör :) Det blev 5,82 km på 52 minuter. 

I storyn får jag sällskap på springturen av Dr Myers, hon berömmer mig för min goda attityd till springningen och säger att det är kul att följa min utveckling. Janine kommer och pratar om att hon kan hjälpa Sam med hans uppdrag. Hon säger sig ha upprättat ett system runt kontakt med närliggande läger och att Sam borde kontakt henne om han vill ha hjälp. Det kan hända att hon kan hjälpa till med att utesluta vissa läger så jag inte behöver springa dit för att ta reda på info som hon redan vet. Dr Myers hälsar att hon ska hälsa detta till Sam. Hon ifrågasätter också Janines hjälpsamhet, då hon i vanliga fall inte är sådan. Janine säger att hon vet hur hon brukar framstå, men att hon bara tänker på Abels bästa. När Janine har gått säger Dr Myers att hon inte litar på Janine och att hon beter sig konstigt speciellt runt Runner 8, som jag inte träffat än. Janine dyker upp igen efter träningen med en tvål som gåva till mig. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback